dober-spanec

Dober spanec je pomemben

Vsi se zavedamo kako je dober spanec pomemben. Saj poznate tiste dneve, ko zvečer nikakor ne morete zaspati, se ponoči zbujate, zjutraj pa se zbudite zelo utrujeni, potem pa vam gre cel dan vse narobe. Ponavadi se to zgodi ravno, ko imamo kakšen pomemben sestanek v službi ali opravek, za katerega moramo biti spočiti. Da se dobro naspimo je zelo pomembno, pa ne samo zato, da lahko normalno funkcioniramo in opravljamo svoje dolžnosti, dober spanec je pomemben tudi za naše zdravje.

dober-spanec

Kako je dober spanec je odvisno od več dejavnikov. Najboljše je, če smo navajeni, da se vsak večer odpravimo zgodaj spat, no, toliko zgodaj, kot nam to dovoljuje naš vsakdanjik. Tisti, ki delajo v službi v več izmenah, imajo s spancem velike težave. Enostavno zato, ker se jim zaradi podrte rutine odhoda v posteljo zmeša bioritem. Če so naprimer tri dni popoldne v službi in so navajeni zaspati šele okrog polnoči, se četrti dan, ko so v službi dopoldne in zgodaj vstanejo, ne morejo spočiti, saj so navajeni poznega odhoda v posteljo. Prav tako imajo težave nočni delavci, ker se telo navadi biti buden celo noč, se po koncu nočnih izmen ne morejo naspati, ker bi telo bilo kar budno ponoči. Vsi pa vemo, da spanje podnevi, ni enako, kot dober spanec ponoči.

Težave s spanjem lahko rešimo na več načinov. Eden je ta, da si pomagamo z jemanjem melatonina. Naravni dodatek hormona pomaga k uravnavanju porušenega bioritma. Ker se hitro izloči iz telesa, ni nevarnosti po stranskih učinkih. Za razliko od uspavalnih tablet, melatonin ne povzroča odvisnosti. Nekateri se pri podobnih težavah poslužujejo določenih rutin pred spanjem, naprimer meditacija, pitje čaja ali kakava pred spanjem in podobno. Včasih pa za dober spanec pomaga že, če dobro prezračimo spalnico, zamenjamo posteljnino s sveže opranimi rjuhami in zlezemo pod odejo z lepimi mislimi.